
PROIECT GRADINA DE RELAXARE, LINIŞTE ŞI ÎNVĂŢARE (GRLI)
C O N C E P T U L G.R.L.I.
Grădina de relaxare, linişte şi învăţare, este un concept democratic, în care domină ideea de libertate a alegeriilocului, spaţiului de joacă şi învăţare. Grădina de vine una din plăcerile copilului de a-şi petrece câteva minute în linişte. În același timp, grădina este legată de descoperire, investigare, experimentare.
Conceptul GRLI presupune:
·echilibru emoțional;
·relaxare;
·liniştire;
·învăţare;
·identificarea de soluţii;
·integrarea mediului, a elementelor naturii în demersul instructiv-educativ;
·educaţie durabilă pentru viaţă;
·experimentare;
·descoperire;
·fuziune cu alte concepte.
Scopul
·Familiarizarea copiilor preșcolari cu învăţarea într-un mediu special amenajat outdoor, precum și cu relaxarea și liniştirea, prin strategii de lucru adecvate celor 4 zone specific conceptului GRLI.
·Crearea unui mediu natural care să cuprindă esența concentrată a naturii înconjurătoare prin aranjamente armonioase cu pietre, nisip, mușchi de copac, plante, copaci, alte plante predominant verzi și multicolore, ghivece, mobilier de grădină.
·Dezvoltarea competențelor de proiectare, realizare și evaluare a rezolvării unor probleme de învățare sau de comportament ale copiilor prin activități outdoor.
·Stimularea învățării eficiente, relaxarea minții într-un context outdoor inedit.Competenţe generale ale proiectului:
·Descoperirea de către copii a elementelor specific unei grădini de relaxare și învățare și înțelegerea simbolisticii acesteia prin jocuri și activități specifice;
·Experimentarea de către copii, sub coordonarea cadrelor didactice, a momentelor/pauzelor de relaxare, a activităților de învățare outdoor;
·Retragerea pentru scurt timp în oaza de liniște oferită de grădina din curte, pentru restabilirea echilibrului interior;
·Realizarea de material didactice care să stimuleze învățarea experiențială, liniștire și relaxarea în mediul outdoor creat.
ZONELE
A. Zona de liniştire cu specificul greblarea nisipului şi personalizarea pietrelor;
B. Zona pentru învățarea şi exersarea relaxării, în grupuri mici sau individual;
C. Zona de învăţare (Cameleon) care îşi schimbă funcţionalitatea în funcţie de problemele apărute, de solicitările copiilor, de calendarul diferitelor discipline organizate outdoor;
D. Zona Pereţii ne surprind, care fuzionează cu celelalte zone, baza fiind expoziţiile cu scop de aplicare a unor tehnici de vizualizare, liniştire, informare, expunere, creaţie, descoperire, organizarea de ateliere tematice, etc.